Nowy Golf



0 Comment

Kolejna, tym razem już siódma generacja Golfa będzie dostępna do sprzedaży najprawdopodobniej już w 2012 roku, a wszystko wskazuje na to, iż będzie ona naprawdę rewolucyjna.

Nadwozie jednak nie pokazuje żadnych szokujących zmian. Co prawda bryła na pewno znacznie się zmieni, jednakże wygląd nadal będzie ewoluował zgodnie z tym co widzimy po zmianach w poprzedniej generacji, dlatego też osoby liczące na nadzwyczajne  zmiany w designie na pewno się zdziwią. Do tej pory nie wiemy jak będzie dokładnie wyglądał pojazd w pełnej okazałości, jednakże we wrześniu ubiegłego roku Volkswagen zdradził jedną z rozważanych linii nadwozia, chociaż nie ma żadnej pewności, iż tak właśnie będzie wyglądał nowy Golf, bo przecież wygląd również musi być zatwierdzony przez zarząd.

Niektóre z elementów poszycia nadwozia będą wykonane z lekkich materiałów, dzięki czemu ma to sprawić, że pojazd będzie na pewno lżejszy. Wymiary pojazdu na pewno zostaną bardzo zbliżone, co jest zaprzestaniem trendu zwiększania nadwozia w kolejnych generacjach. Jest to głównie związane z wykorzystaniem nowej płyty podłogowej, która będzie wykorzystywana zarówno Golfie VII generacji oraz w nowym Polo.

Gdy więc nie zauważamy widocznych zmian w nadwoziu pozostaje pytanie co tak naprawdę się tutaj zmieniło.  Golf VII będzie całkowicie odmieniony pod względem technologicznym. Najważniejszą zmianą jest to, że będzie pierwszą kompaktową hybrydą, którą koncern z Wolfsburga będzie produkował seryjnie.  Napędem wykorzystanym w tym pojeździe będzie układ hybrydowy Twin Drive, który był zaprezentowany w pokazowym Golfie o napędzie hybrydowym. Napęd ten składa się z silnika diesla o pojemności 1.5 litra oraz trzech silników elektrycznych.  W samochodzie tym będzie istniała również możliwość ładowania silników elektrycznych przy pomocy domowego gniazdka, będzie to też możliwe na specjalnych stacjach szybkiego ładowania. Tryb elektryczny pozwoli nam przejechać prawie 50 kilometrów, a wszystko to przy założeniu, że nie przekroczymy prędkości 50 kilometrów na godzinę.

Niewykluczone również jest, że w nowym Golfie będzie zastosowany silnik CSS o spalaniu typu HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition). Praca tego typu silnika podzielona jest na dwa etapy. Gdy silnik jest zimny to pracuje na wolnych obrotach jak normalny benzyniak, natomiast już po jego rozgrzaniu świece są wyłączane, a zapłon następuje tylko i wyłącznie pod wpływem temperatury oraz ciśnienia sprężania. Taki system pracy wymaga uzyskania jednorodnej mieszanki paliwowej, co będzie wykonywane przez wysokociśnieniowe wtryskiwacze paliwa. By było realizowane spalanie w pełnym zakresie obrotów potrzebna jest specjalna mieszanka paliwa syntetycznego. W prototypowych Volkswagenach z silnikami CCS stosowano mieszankę SunFuel BTL (Biomass-to-Liquid) o wartości cetanowej zbliżonej znacznie do oleju napędowego.

Teraz tylko czekać kolejnych nowości o nowym Golfie.

Dodaj komentarz